SkammaraThon


Fredagen den 13:e förflöt fint, tentan kändes helt okej.
Ted & D gjorde av med pengar på eftermiddagen i Linköping då flera hockeyskydd var för på gränsen till för små. Jag stannade hemma, brukar annars inte missa chansen att åka till Tornby & shoppa, men är inne i en spara-pengar fas, vi får se hur länge det håller i! 😊

På vägen in till stan stannade de och pratade med busschaufförerna till skolbussen. Jag är den konflikträdda no 1, men i det här fallet tyckte jag det var på tiden att någon sa till.
Föraren till den stora bussen har flera gånger kört ut precis framför både mig, D och Theo, så man har fått tvärbromsa. En gång hade han mobilen vid örat samtidigt som han rattade ut.
Han kör som en biltjuv och tutar hej vilt på bilar som inte gör som han tycker. Och han kör barn...
Så nu hoppas vi på en ändring där och ordning och reda på byn! 😝

I förrgår  började jag, D och lilla T att se på Skam. "Fjortisserie" säger Theo, men en riktigt bra sådan! Vi har redan plöjt igenom säsong ett 😉

Idag spelar Ted match i lkpg och sedan är det Theos tur i Mjölby.
Och så blir det säkert friåkning under kvällen för Ted.

Trevlig helg på er❣



1 Caroline:

skriven

Älskar ditt bloggande 😍
Skam är så galet fängslande, jag gillar det och älskar säsong 2 😆

Svar: Tack 😘 ja vi fastnade direkt, ska börja säsong två ikväll 😊
Matilda Ljungberg

Kommentera här: